Norske Reitan Convenience vinder international pris

Reitangruppens convenienceforretning hædres for sin brug af teknologi til at optimere prissætning

NACS CSE 2018 Awards i London kunne i forgårs hædre Reitan Convenience med en pris for selskabets brug af teknologi. Foto: NACS

Der var glade miner, da Reitan Convenience Norge forleden fik teknologiprisen ved NACS Convenience Summit Europe i London.

I sin bedømmelse lagde Foreningen for convenience og brændstof i Detail, med det engelske navn Association for Convenience & Fuel Retailing (NACS), vægt på, at Reitan Convenience har haft succes med at bruge teknologi og dataanalyser til at prissætte varer på en effektiv måde, der fastholder kunderne. Det skriver NACS i en pressemeddelelse.

- Vi er meget glade for at anerkende Reitan Convenience Norway for dets innovative brug af analyser og prisoptimering for at opnå bedre effektivitet og potentielt bedre forbrugertilfredshed i deres detailforretninger, sagde Brad McGuinness, seniorvicedirektør for convenience- og benzinløsninger hos Verifone, som sponserer teknologiprisen.

Prisen - som har titlen "2018 NACS European Convenience Retail Technology Award" - er blevet uddelt siden 2015 til detailvirksomheder, som satser på langsigtede investeringer i teknologisk innovation.