Rapport spår endnu sværere tider for hypermarkeder

En ny Nielsen-rapport sætter en tyk streg under de største butiksformaters vækst-problemer.

Foto: Walmart

 

Større er absolut ikke længere synonymt med bedre, når man taler butiksformater.

I tiden efter finanskrisens udbrud har tidligere årtiers forbrugs-templer, hypermarkederne, fået stadig sværere ved at trække kunder nok til.

Og i en ny stor rapport om fremtidens vækst i detailhandelen...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelSkolelukning sætter gang i fantasien
Næste artikelNetto lukker ned i England
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.