Rapport: Private label sikrer konkurrencen

Hvis butikkerne ikke havde private label, ville de store mærkevareproducenter ifølge rapporten øge deres dominans, og de ville formodes at øge udsalgspriserne i mange kategorier. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Dagligvarekædernes egne mærker, de såkaldte private labels, er ikke kun til glæde og gavn for kæderne selv. De er med til at give forbrugerne et større udvalg at vælge imellem, de bidrager med et stort antal produktnyheder og fornyelse af kategorier, de er med til at holde...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelFødselsdag svækker Menys væksttal
Næste artikelRødovre Centrum udvider igen
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.