Priskonkurrence sænker indtjeningen i Matas

Kæden var dog i stand til at fastholde sin markedsposition.

Matas er i gang med at modernisere sine butikker. Arkivfoto: Peter Sørensen

Matas formår at holde sin markedsposition, men den øgede priskonkurrence inden for personlig pleje koster på indtjeningen.

Det viser det nye årsregnskab for 2016/17 fra Matas. Omsætningen blev en smule over sidste års resultat og landede på 3,5 mia. kr.

Resultatet opgjort som EBITA blev...

DEL
Forrige artikelOmsætningen falder hos Coops kødleverandør
Næste artikelUdenlandske medier elsker Carlsberg og Arla
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.