Prisen mister betydning i tysk dagligvarehandel

En bedre indtjening kan på længere sigt styrke de stærkeste tyske kæders mulighed for at åbne netsupermarkeder. De mindste får ingen glæde af opsvinget

Tiden med billige dagligvarer er forbi i Tyskland. Arkivfoto: Wanzl

Tiden med billige dagligvarer er forbi i Tyskland. Den tyske forbruger har nydt godt af landets økonomiske fremgang, og mange er villige til at bruge en euro ekstra på mad.

Det konstaterer internationale analysebureau LZ Retailytics i en helt ny analyse af de tyske...

DEL
Forrige artikelMeyers bag unikt spisekoncept
Næste artikelBrugsforening investerer i sundhedshus
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.