Potentiale i returemballage af plast

Kunderne i Matas returnerede i 2016 19 tons brugt plastemballage til butikkerne.

Butikskæden Matas har siden 1995 taget imod tom emballage i butikkerne. Foto: Peter Sørensen

Dansk detailhandel får i stigende grad øjnene op for det potentiale, der kan ligge i at genanvende plastemballage.

Ifølge Jakob Lamm Zeuthen, der er miljøpolitisk chef i Dansk Erhverv, er der dog stadig et stykke vej, før det er rentabelt at indsamle og genanvende plast.

– Vi er allerede...

DEL
Forrige artikelDansk specialøl oplever ny vækst
Næste artikelSalget af økologisk kaffe vokser
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.