Per Bank begejstret over Bilkas indtog i Randers

En Bilka i Danmarks 6. største by har længe stået højt på ønskelisten hos Dansk Supermarked. Hos DSK frygter John Wagner for butikkernes fremtid i Randers' bymidte

Betalingen af skatter og afgifter er en væsentlig del af velfærdssamfundet, siger Dansk Supermarkeds topchef Per Bank. Arkivfoto

Nyheden om Dansk Supermarkeds overtagelse af Kvickly-varehuset i Randers skaber stor glæde hos adm. direktør i Dansk Supermarked, Per Bank.

Tidligere har Dansk Supermarked forgæves forsøgt at åbne et nyt hypermarked i Danmarks 6. største by, et ønsket som en stramning af planloven dog satte en stopper for i foråret 2013.

Men nu bliver ønsket omsider til virkelighed for dagligvarekoncernen.

“Efter mange års venten lykkes det nu endelig at få en ny Bilka til Randers til glæde for vores mange kunder, som har ventet alt for længe på det. Vi forventer at åbne umiddelbart efter sommerferien næste år, hvis alt går vel. Jeg kan garantere, at Bilka-teamet kommer til at levere et hypermarked i verdensklasse. Med dette tiltag sikrer vi også endnu flere arbejdspladser i Danmark, da vi kommer til at sælge rigtig megen nonfood, som ellers i høj grad købes ind via udenlandske netbutikker”, skriver Per Bank på Linkedin.

DSK frygter butiksdød
Knap så begejstret lyder meldingen fra John Wagner, adm. direktør hos De Samvirkende Købmænd (DSK), der frygter for butikkernes fremtid i Randers’ bymidte.

“Forstår din glæde – og kan kun ønske dig tillykke. For jer bedre sent end aldrig. For os har “forsinkelsen” udskudt og forhindret adskillige butikslukninger. Forhåbentlig vil det ikke gå med Randers bymidte, som det er gået med Kolding og Herning, fordi kombinationen af storcenter og hypermarked har støvsuget bymidten for kunder”, skriver John Wagner i en kommentar på Per Banks Linkedin-opdatering.

DEL
Forrige artikelAnalyse: Bilkas Kvickly-overdragelse får to vindere
Næste artikelLandbruget er ingen rar fjende
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.