Opbrud i giganternes indkøbs-alliancer

Det er en turbulent tid for de europæiske dagligvaregiganters evige jagt på bedre indkøbspriser og -betingelser.

Større og større detailvirksomheder slår deres indkøb sammen med kolleger i andre lande for at kunne stå distancen i en konstant skærpet konkurrence.

Selv om de shopper rundt...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelMeny vil have fat i madpakke-folket
Næste artikelRema sender 50 øre til trængte mælkebønder
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.