Online-markedsplads i luften med over 60.000 varer

Wupti.com har fordoblet antallet af varer på den nye onlinemarkedsplads, der vil samle danske netbutikker

Foto: Søren Tougaard

En af Danmarks største onlinebutikker, wupti.com, varslede i foråret, at den ville tage kampen op mod udenlandske E-commerce-giganter. For at holde nethandelen på danske hænder er målet sammen med andre danske web-butikker at skabe landets mest omfattende online-markedsplads. Wupti inviterede alle online-butikker til at sælge deres produkter direkte gennem wupti.com, og nu er markedspladsen en realitet. Med voldsomt forøget sortiment.

Da Wupti i foråret annoncerede, at virksomheden ville stille sin online-platform til rådighed for alle web-butikker, kunne kunderne vælge mellem 28.000 forskellige varer på wupti.com. Siden er mange web-butikker kommet til, så da startskuddet til markedspladsen lød torsdag morgen, var udbuddet af varer vokset til over 60.000.

– Vores ambition om at skabe en markedsplads, hvor danske online-butikker samlet kan nå ud til en langt større gruppe af potentielle kunder, er blevet taget meget vel imod. Der er kommet så mange andre online-butikker ombord, at vi ved fælles hjælp har mere end fordoblet vareudbuddet og relevansen for kunderne på bare et par måneder, siger Kenneth Nielsen, koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, der ejer wupti.com.

På markedspladsen kan forbrugerne finde alt fra elektronik, armbåndsure og printerpatroner til bamser, cykler og krydderier fra den samlede skare af webbutikker. Vareudbuddet vokser dag for dag, efterhånden som flere online-virksomheder kommer med.

Fordobling på to år
Wupti blev i 2015 opkøbt af Dansk Supermarked Group. På daværende tidspunkt var der omkring 14.000 varer på wupti.com. Siden har Dansk Supermarked Group arbejdet benhårdt på at øge sortimentet, og her i foråret rundede det 28.000. På blot to måneder er sortimentet atter fordoblet. Nu til over 60.000.

– wupti.com skal som markedsplads have noget for alle. Derfor er vi meget glade for, at så mange web-butikker kan se idéen i at skabe en fælles platform, hvor vi når bredt ud. Både de nicheprægede og dem med det brede sortiment, indenfor nye kategorier og eksisterende. Sammen kan vi hjælpe hinanden, og vi er i sandhed en dansk markedsplads, der er ved at blive bygget op, siger Kenneth Nielsen.

Wupti sælger fortsat egne produkter på sitet, på lige fod med alle andre online-butikker i landet, der kan blive en del af wupti.com. Det vil altid være den sælger, som har den bedste pris, rating og leveringsbetingelser, som kunden vil møde først. En model, man også kender fra andre internationale sider.

DEL
Forrige artikelSupermarkederne sælger mere fersk fisk
Næste artikelShobr rykker til Kina
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.