Økologi tager andele fra discountmælk

Danskerne køber mindre mælk – men mere økologisk.

Det er den meget korte version af den seneste udvikling i mælkesalget her i landet.

Sidste år faldt det samlede salg af drikkemælk i dagligvarehandelen ifølge tal fra mejerigiganten Arla Foods med 2 pct. til 402.000 ton.

Tilbagegangen...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelHørkram Foodservice udvider i Hørning
Næste artikelUnderskud og omsætningstab i Løvbjerg
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.