Øget salg af økologisk instantkaffe

Nestlé Danmark oplever vækst på økologisk kaffe og sondeernæring.

Nestlé Danmark oplever, at forbrugerne bliver mere bevidste om, hvordan kaffen bliver produceret. Foto: Nestlé

Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, leverede i årets tre første måneder en organisk vækst på 2,3 pct. I Danmark, hvor Nestlé sælger mange typer drikke og fødevarer lige fra kaffe og chokolade til børnemad og avanceret ernæring til patienter, har Nestlé Health Science oplevet et boom i sondeernæring, der er lavet på f.eks. kylling, ærter og ferskner.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelKontroversiel Dagrofa-profil blev overflødig
Næste artikelKendt private label fylder rundt
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.