Nyt “pristjek” fra Coop har fokus på CSR

Coop introducerer et nyt parameter i kampen om at kunne vise den bedste bon fra et indkøb

Annonce i Berlingske den 15. maj 2018

“Okay. Så lad os sammenligne bonner.”

Sådan lyder det i helsides dagbladsannoncer fra Coop, der fremviser en bon fra et helt almindeligt hverdagsindkøb.

Koncernen går således ind i konkurrencen om den “bedste” bon, men mens andre koncerner har fokus på pris, har Coops topchef Peter Høgsted tidligere sagt, at han ikke ønsker så meget fokus på pris.

Det er derfor ikke priser, men CSR, Coop har fokus på i annoncerne. Koncernen får via sin bon præsenteret en stor del af sin CSR-strategi som bl.a mindre kemi, dyrevelfærd og miljøvenlig emballage.

Coop undlader dog ikke i annoncerne at gøre opmærksom på sin seneste reduktion af priserne “Altid fast lav pris”, lyder det med en henvisning til en prissammenligning på Coop.dk.

DEL
Forrige artikelHveranden dansker har mindst en ugentlig kødfri dag
Næste artikelMinistre kaldes i samråd om Udbudsloven
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.