Nye trends og teknologier i handlen

Konferencen Shoptalk Europe giver bud på, hvordan e-handlere og detailhandlere kan udvikle deres forretning

Direktør for Amazon Prima Now, Mariangela Marseglia, fortæller om de nye initiativer, onlinegiganten har lanceret. Foto: Amazon

Fremtidens indkøbeoplevelser og digitale løsninger til dagligvarehandel på alle kanaler er de store temaer, som vil præge den internationale detailhandelskonference Shoptalk Europe, der finder sted i København i dagene 8.- 11. oktober.

Shoptalk Europe er den største konference i Europa, der fokuserer på fremtidens måder at sælge forbrugsvarer på.

Konferencen laves i samarbejde med Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).

Mere end 2.200 topchefer deltager fra detailvirksomheder og brands, nyskabende virksomheder, der sælger direkte til forbrugerne uden om den etablerede detailhandel, og virksomheder, der udvikler digitale løsninger, som er godt på vej til at revolutionere detailhandlen.

Deltagerne kommer fra over 50 lande i hele verden, og mere end 350 virksomheder vil have udstillinger med deres løsninger.

– Nye teknologier, trends og forretningsmodeller ændrer konstant den måde, vi handler på. Det gælder lige fra, hvordan vi køber vores dagligvarer til vores indkøb af sko, siger Anil D. Aggarwal, adm. direktør i Shoptalk.

Topfolk på talerstolen
På talerstolen vil man finde repræsentanter fra en række af verdens mest omtalte virksomheder inden for online og detailhandel, bl.a. Amazon, Alibaba og Tesco.

Topchefen for Amazon Prima Now, Mariangela Marseglia, vil fortælle om de nye initiativer, onlinegiganten har lanceret.

Mindre specialbutikker får nu også glæde af den voksende succes, som onlinegiganten Amazon har fået.

Amazon supplerer sin egen onlineforretning, der typisk distribueres fra store lagre, med varer fra specialbutikker, som kunderne kan få leveret inden for kort tid.

Mariangela Marseglia siger, at leverancer fra lokale butikker gennem Prime Now vil blive udbredt til flere butikker og flere kunder i fremtiden.

En anden trend blandt onlinesupermarkederne er levering på kortest mulig tid.

Amazon Prime Now lancerede levering til kunderne i storbyerne inden for en time.

Nu forsøger de engelske supermarkedskæder at følge efter, i første omgang med levering i England og Skotland samme dag, som kunden har bestilt varerne.

Dansk Handelsblad er en af konferencens mediepartnere og vil dække konferencen både på nettet på dhblad.dk og i avisen. Konferencen finder sted i Bella Center i København.

DEL
Forrige artikelLandbruget er ingen rar fjende
Næste artikelEn glad mand
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.