Ny tjeneste skal skabe overblik over måltidskasser

Sammenligningstjenesten findmåltidskasse.dk vil gøre det lettere for forbrugerne at finde den helt rigtige måltidskasse

Foto: RenNemt.dk

Med omkring 20 leverandører af måltidskasser med hver deres mange måltidsløsninger, kan det være svært for forbrugerne at skabe overblik over det efterhånden store tilbud på markedet. Både hvad angår priser, leverandørmuligheder og indhold i måltidskasserne.

Derfor er den nye sammenligningstjeneste findmåltidskasse.dk netop gået i luften for at give forbrugerne et værktøj til at træffe det bedste valg på markedet.

Tjenesten har som de første i landet udviklet en postnummer-baseret søgefunktion, der informerer forbrugeren om, hvilke måltidskasser og leverandører, der findes, hvor man bor, og som gør det lettere for forbrugerne at sammenligne priser mellem de forskellige udbydere.

– På overfladen dominerer ganske få leverandører markedet, men når man graver lidt dybere, finder man nogle utrolig spændende muligheder begrænset helt ned til mindre lokalområder. Vi vil gerne give folk mulighed for at få et klart overblik over, hvilke måltidskasser der er tilgængelige i deres nærområde. Vi ved fra tidligere undersøgelser, at hvis man researcher mulighederne lidt, så kan der nemt være flere tusinde kroner at spare, fortæller Mark Andersen, der er idémand bag den nye tjeneste med base i Aarhus.

Stor vækst
Markedet for måltidskasser er i voldsom vækst. F.eks. oplevede virksomheden Retnemt Måltidskasser sidste år en vækst i omsætningen på 70 pct. og forventer cirka den samme vækst i år, fortæller Klaus Toft Nørgaard, direktør og en af de to stiftere bag virksomheden.

I en ny undersøgelse fra Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) angiver forbrugerne, at de særligt vælger at få leveret måltidskasser for at få inspiration (43 pct af de adspurgte), fordi det er nemt (42 pct.) og fordi de spiser sundere og mere varieret end hidtil (41 pct.).

DEL
Forrige artikelKlassiske mærkevarer øger salget
Næste artikelLedelsesguru fylder rundt
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.