Ny kampagne skal styrke Spillemyndighedens image

Spillemyndigheden regulerer spilmarkedet herhjemme, men ikke nok danskere kender til styrelsens arbejde. Det skal en ny reklamekampagne lave om på

De kommende uger vil tv-seerne blive præsenteret for Spillemyndigheden i en ny kampagne, som skal øge kendskabet til myndighedens arbejde. Screendump: Spillemyndigheden

De sidder med ansvaret for, at danskerne kan spille lovlige spil, men det er der ikke nok, der er klar over.

Det mener de i Spillemyndigheden, som nu lancerer en kampagne, der skal øge kendskabet til styrelsens arbejde. Det skriver Spillemyndigheden i en pressemeddelelse.

Spillemyndigheden har ansvaret for at sikre, at spilmarkedet er fair og reguleret, og det er en af pointerne i en reklamevideo, som den næste måneds tid kører over tv-skærmen.

Videoen lægger blandt andet vægt på Spillemyndighedens stempel, som godkendte spiludbydere kan bruge i deres markedsføring.

– Man kan sammenligne vores mærke med en smiley-ordning for spiludbydere. Mærket fortæller spilleren, at spiludbyderen har tilladelse fra Spillemyndigheden, og at vi fører tilsyn med udbyderen, siger Birgitte Sand, direktør for Spillemyndigheden.