Ny kampagne skal styrke Spillemyndighedens image

Spillemyndigheden regulerer spilmarkedet herhjemme, men ikke nok danskere kender til styrelsens arbejde. Det skal en ny reklamekampagne lave om på

De kommende uger vil tv-seerne blive pr√¶senteret for Spillemyndigheden i en ny kampagne, som skal √łge kendskabet til myndighedens arbejde. Screendump: Spillemyndigheden

De sidder med ansvaret for, at danskerne kan spille lovlige spil, men det er der ikke nok, der er klar over.

Det mener de i Spillemyndigheden, som nu lancerer en kampagne, der skal √łge kendskabet til styrelsens arbejde. Det skriver Spillemyndigheden i en pressemeddelelse.

Spillemyndigheden har ansvaret for at sikre, at spilmarkedet er fair og reguleret, og det er en af pointerne i en reklamevideo, som den n√¶ste m√•neds tid k√łrer over tv-sk√¶rmen.

Videoen l√¶gger blandt andet v√¶gt p√• Spillemyndighedens stempel, som godkendte spiludbydere kan bruge i deres markedsf√łring.

– Man kan sammenligne vores m√¶rke med en smiley-ordning for spiludbydere. M√¶rket fort√¶ller spilleren, at spiludbyderen har tilladelse fra Spillemyndigheden, og at vi f√łrer tilsyn med udbyderen, siger Birgitte Sand, direkt√łr for Spillemyndigheden.