Ny dyr mælk kan skabe værdi

Coca-Cola koncernen er på vej ind på det amerikanske mælkemarked med en nyudviklet mærkevaremælk Fairlife. Endnu har Coca-Cola ikke gjort klart, om Fairlife også vil komme på det europæiske marked, men skulle mælken komme til Danmark, så hilser Arla Foods Danmark konkurrencen velkommen.
- Det er rigtig positivt, at der kommer produkter på markedet, som kan være med til at skabe værdi både for kategorien og for vores landmænd, siger marketingdirektør for Arla Foods Danmark, Jakob Knudsen til branchebladet Mejeri udgivet af organisationen Landbrug og Fødevarer.
Mælken fra Coca-Cola er betydelig dyrere end traditionel mælk, men er til gengæld også et innovativt produkt - Fairlife er økologisk og laktosefri og indeholder 50 pct. mere protein og kalcium og 30 pct. mindre sukker.
Selv om Coca-Cola i forbindelse med lanceringen af Fairlife giver udtryk for, at der ikke er sket meget i mælkekategorien de seneste mange år, så mener Arla Danmark dog ikke at være helt tabt bag vognen. Mejerikoncernen melder selv om succes med lancering af en laktosefri mælk og har i år også sendt en proteinmælk på markedet.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis