Ny Coop-strategi dæmper ikke kritikken fra baglandet

Illustration: Ulrik Samsøe Figen

Ganske lidt er endnu sivet ud til offentligheden om Coops strategiplaner for 2018-2020, der forventes at sætte yderligere skub i moderniseringen af hele dagligvarekoncernen med digitaliseringen og forenklingen af Coops systemer som centrale nøgleområder.

Men uanset indholdet i Coops nye strategi for de kommende tre år, får det ikke kritikken fra de selvstændige brugsforeninger til at forstumme overfor Coops øverste top, adm. direktør Peter Høgsted og formanden for Coop Danmark og Coop amba, Lasse Bolander.

- Det, vi har sat i gang, har vi gjort, fordi der er en ledelse, som ikke er samlende, og som ikke agere hurtigt nok på de udfordringer, der er. Det kan vi ikke leve med, siger Torben Jensen, formand for Brugsforeningernes Arbejdsgiverforening (BA), der repræsenterer brugsforeningerne.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelEksport løfter toplinjen hos Ardo
Næste artikelBestseller-milliardær betaler for vejflytning
Søren Tougaard

Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.