Bilka To Go, kalder Salling Group sit onlinetilbud til kunderne.

I denne uge er den sidste af kædes 18 varehuse, Bilka i Horsens, kommet med i ordningen, der skal indbringe kæden 5 pct. af omsætningen – eller et trecifret millionbeløb.

“Så fik vi den sidste butik med på Bilka-To-Go efter 14 måneders test og efterfølgende udrulning. Der har været ydet en fantastisk indsats på tværs af Digital, IT, Commercial, teknisk afd. og varehusene,” skriver head of retail, vicepresident i Salling Group, Jacob Fejerskov på sin LinkedIn.

De første to varehuse åbnede for online-bestilling af varer i november 2017. Dengang sagde kædens direktør Mark Nielsen til Dansk Handelsblad, at konceptet ville være rullet ud med udgangen af 2018:

– Og i løbet af to-tre-fire år vil omsætningen på nettet udgøre 5 pct. af Bilkas samlede omsætning.

Han tilføjede, at han var forberedt på en kannibalisering i varehusene på cirka 2 pct.

Siden har Mark Nielsen sagt til avisen, at kundekurven på nettet er større end forventet og end i varehuset på fødevarer.