Nu sidder kædernes mærker på hver tredje vare

Dagrofas Gestus-mærke er med til at skabe vækst i private label-andelen herhjemme. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Væksten i dagligvarekædernes egne mærker som Coops Änglamark og Dansk Supermarkeds Budget kom sidste år lidt op i gear.

Det viser helt friske tal fra private label-leverandørernes organisation PLMA.

Målt i mængder voksede andelen fra 30,9 pct. til 31,7 pct. sidste år – og det vil sige,...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelDreng røvede Q8-tank
Næste artikelTysk dåsepant vil koste Dansk Retursystem 120 mio. kr.
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.