Nu rykker kædernes egne mærker for alvor

Illustration: Ulrik Samsøe Figen

Mærkevarerne tabte for første gang i mange år terræn til
dagligvarekædernes egne mærker i 2011.

Snart går hver fjerde forbrugskrone til
supermarkedernes egne varer. Andelen steg markant i 2011, og det
kostede mærkevarerne salg for to mia. kr.

Det fremgår af de nyeste tal, som

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelNy Rema 1000-butik satser på service og kød
Næste artikelSuperkvinde i SuperBrugsen
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.