Norsk nytårsbrag: Priskrig mellem Kiwi og Rema

Norsk nytårsduel på lavpris. Sådan gav Kiwi igen på rivalen Rema 1000s prissænkninger på frugt og grønt. Illustration: Kiwi.no

NorgesGruppens Kiwi-kæde indledte året med en ny  rabatordning på frugt og grønt. Det måtte rivalen Rema 1000 reagere på.

I Norge står lavpris-rivalerne Rema 1000 og Kiwi til sammen for over 40 pct. af det samlede dagligvaremarked.

Reitan-familiens Rema har ca. 24 pct. og NorgesGruppen...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelMærkevarer skal med på digital bølge
Næste artikelTysk spiritusgigant går ind på det danske marked
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.