Nettos svenske markedsandel på standby

Axfood nærmer sig markedets andenplads, og Lidl går frem, mens Coop Sverige fortsat taber terræn

Foto: Netto Sverige

I svensk dagligvarehandel er der først og fremmest markedsleder ICA – og så alle de andre. Den situation har ikke ændret sig grundlæggende sidste år, mens kampen om pladsen som nummer to i Sverige spidser til. Begge dele fremgår af en ny opgørelse, ‘Dagligvarukartan 2018’, som er blevet...

DEL
Forrige artikelNordmænd slår rekord i grænsehandel
Næste artikelOnlinekunder kræver større valgfrihed
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.