Netto tester placeringer af spotvarer

I en nyåbnet butik i Vejle tester Netto placeringen af spotvarer i samspil med butikkens faste sortiment

Foto: Linkedin

Som kunde i Netto kan det være en udfordring at skabe overblik og finde rundt mellem det faste sortiment og udvalget af spotvarer.

Derfor har Netto i en nyåbnet butik på Grønnedalen 4 i Vejle, som den første Netto i landet, indrettet butikken på en helt ny måde, hvor man samler spotvarer og sortiment.

Håbet er, at den nye indretning gerne skulle højne kundernes indkøbsoplevelse.

Og åbningen af den nye testbutik i Vejle følges også med stor interesse fra Dansk Supermarkeds adm. direktør Per Bank, som har store forventninger, at den nye indretning kan være med til at løse en stor udfordring i Netto-kæden.

Bedre navigation
– Er især spændt på at se hvordan testen med at placere spot i samhørighed med sortimentet virker. Hvis det fungerer efter hensigten vil det løse en stor udfordring for vores Netto-kunder med hensyn til navigation i butikken, lyder det i Linkedin-kommentaren fra Dansk Supermarkeds topchef, som fortæller, at han snart vil aflægge Vejle-butikken et besøg.

Butikken i Vejle har et salgsareal på 890 kvm. og har især fokus på økologi og varer fra Løgismose, ligesom der også er et bredt udvalg af mere end 70 slags kød, fisk og fjerkræ.

– Vi er pavestolte over butikken og håber at se rigtig mange kunder i fremtiden, lyder det fra distriktchef Michael Ryborg, der i august sidste år kom til Netto fra den lukkede Kiwi-kæde.

Sidsel Steiner Bendtsen, 27, er butikchef og kommer ligeledes fra Kiwi-kæden.