Netto lykkes med nyt koncept i Polen

Det nye 3.0 koncept får en stor del af æren for Nettos polske vækst i 2019

Med finansloven 2020 tredobles afgiften på bæreposer, og det møder kritik fra brancheorganisationen Plastindustrien
Foto: Netto

Rettet 28.4

Det går godt for Nettos polske afdeling, som i 2019 kan notere en samlet omsætning på ca. 6,7 mia. kr., hvilket især skyldes kædens konvertering til det nye 3.0-koncept, som lige over en fjerdedel af kædens butikker er konverteret til.

Det skriver det tyske fagblad Lebensmittel Zeitung.

Indtil videre er 100 af Nettos 380 polske butikker overgået til konceptet, og væksten i den polske forretning var ifølge Netto-ejeren Salling Groups adm. direktør Per Bank på et tocifret i 2019, oplyser han til Lebensmittel Zeitung.

Det tyske medie skriver desuden, på baggrund af tal fra LZ Retailytics, at Netto sidste år havde et salg i Polen på knap 900 mio. euro, hvilket svarer til 6,7 mia. kr. Det giver Netto en markedsandel på 1,3 pct. og en samlet 13. plads i Polen.