Netto-konkurrent fortsætter stærk vækst i Polen

Den polske discountkæde Biedronka trækker stadig væksten i portugisiske Jeronimo Martins

I 1990’erne kæmpede stribevis af store vesteuropæiske dagligvarekoncerner om at komme først med en massiv tilstedeværelse i de østeuropæiske lande, der havde sagt farvel til kommunismen – og god dag til markedsøkonomi.

Med i kapløbet var der også en del knap så store spillere – som...

DEL
Forrige artikelCoop sænker priser på tværs af kæder
Næste artikelBritisk julehandel med mange vindere
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.