Netto-kampagne mod salg af tobak og alkohol til mindreårige

Med kampagnen Tjek! ønsker Netto at skabe en ny id-kultur blandt unge ved køb af alkohol og tobak

Foto: Netto

Netto har siden i sommer arbejdet på en landsdækkende kampagne, der er rettet mod samtlige medarbejdere og Nettos kunder.

Kampagnen skal være med til at skabe en ny kultur, hvor det at spørge om id bliver en naturlig del af købssituationen.

Stikprøver viser, at samtlige butikskæder i detailhandlen har udfordringer med at håndhæve loven om tjek af id ved køb af tobak og alkohol. Desværre også Netto.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent

DEL
Forrige artikelLokale øko-varer skal tiltrække nye kunder
Næste artikel7-Eleven vil sælge varme retter
Søren Tougaard

Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.