Netto har lang vej til fordobling i udlandet

Sidste år faldt omsætningen i Netto International til 17,1 mia. kr. - kun en halv mia. over niveauet i 2013

Dansk Supermarked og adm. direktør Per Bank fik ikke held til at indtage det britiske marked med Netto. Men store dele af Nettos nye koncept blev til i de første engelske butikker som denne i Leeds. Foto: PAUL COOPER/NETTO

Det er nu tre år siden, at Dansk Supermarkeds adm. direktør Per Bank lancerede en am-bition om at fordoble omsætningen i discountkæden Nettos butikker uden for Danmarks grænser.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelNetto sigter højt med ny konceptbutik
Næste artikelDagrofa opgiver en tyngende arv
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.