Netto finder en niche i polsk discountmarked på vej opad

En ny analyse spår Dansk Supermarkeds discountkæde en omsætning tæt på en mia. euro i Polen i 2021

Dansk Supermarkeds discountkæde Netto udruller nyt koncept i Danmark, Tyskland, Sverige - og Polen. Billedet her er dansk. Arkivfoto: Ulrik Samsøe

De fire største discountkæder i Polen er ifølge LZ Retailytics alle sammen ved at løfte standarden i butikkerne og deres sortimenter - både i antallet af mærkevarer og varenumre totalt. Det gælder også Netto, som er landets tredjestørste discountkæde med et salg på 763 mio. euro i 2016, svarende til 5,7 mia. kr.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelNu bliver ICA også stor i Litauen
Næste artikelPolitiker på ”kassedame-stunt” i Rema
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.