Netto finder en niche i polsk discountmarked på vej opad

En ny analyse spår Dansk Supermarkeds discountkæde en omsætning tæt på en mia. euro i Polen i 2021

Dansk Supermarkeds discountkæde Netto udruller nyt koncept i Danmark, Tyskland, Sverige - og Polen. Billedet her er dansk. Arkivfoto: Ulrik Samsøe

De fire største discountkæder i Polen er ifølge LZ Retailytics alle sammen ved at løfte standarden i butikkerne og deres sortimenter – både i antallet af mærkevarer og varenumre totalt. Det gælder også Netto, som er landets tredjestørste discountkæde med et salg på 763 mio. euro i...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelNu bliver ICA også stor i Litauen
Næste artikelPolitiker på ”kassedame-stunt” i Rema
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.