Netbutikker får kunstig intelligens

Brugen af data bliver afgørende for at få succes online, forudser Lars Kejser fra Episerver

Foto: David Bicho Lars Kejser forudser, at netsupermarkederne vil blive bedre til at bruge kunstig intelligens.

Den helt store gevinst for forbrugerne ved at købe dagligvarer på nettet er at spare tid. For netsupermarkederne ligger guldet i at kunne udnytte de data om kunderne. Sådan vurderer adm. direktør i virksomheden Episerver Danmark, Lars Kejser, de faktorer, der bliver afgørende for, at nethandlen med dagligvarer for alvor bliver stor.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelShoptalk Europe: Forstå nu kunderne, siger Alibaba
Næste artikelSpringer kassekøen over med mobilen
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.