Nestlé på plante-opkøb

Foto: Nestlé

Nestlés forretningsstrategi henimod plantebaseret mad har taget endnu et skridt med det nye opkøb af størstedelen af Terrafertil, der er en af de største producenter af ananaskirsebær fra Andes-bjergene.

De gule bær bruges af Terrafertil til juicer og andre frugtprodukter.

Med investeringen er Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, stærkt positioneret som førende virksomhed inden for det plantebaserede fødevaresegment på det sydamerikanske marked.

– Plantebaseret mad er i den grad en del af fremtiden for Nestlé, og dette køb føjer mærker som Nature’s Heart og Essential Living Foods til vores produktportefølje på området. I Danmark er vi f.eks. stærke på vegetar- og veganermad med Hälsans Kök, som hele tiden vokser og udvikler sig med nye produkttyper. Vi planlægger også samarbejder med danske iværksættere på dette område, siger Martin Broberg, kommunikationschef i Nestlé Danmark.

Terrafertil planlægger i år at udvide sit produktudbud inden for naturlige drikke, naturlige snacks, organiske superfoods-produkter samt andre kulinariske specialiteter.