Nespresso vinder pris for kundeoplevelser

Prisen for bedste kundeoplevelse gik til Nespresso ved dette års Detail-forum award dinner

Nespresso vandt prisen Årets kundeoplevelse foran 7-Eleven og Hav.dk. Foto: Flemming Effersøe.
Diversified uge 42 2017

Hele fire kæder fra dagligvarehandlen var nomineret til priser ved Detail-forums award dinner i København torsdag. Ingen af kæderne vandt dog, men dagligvarebranchen blev alligevel tilsmilet med en pris, nemlig prisen Årets kundeoplevelse 2017, der gik til Nespresso.

Detail-forum, der er en netværksklub for detailhandlere, uddeler hvert år priser til detailhandlen, hvor den mest prestigefyldte pris er MMM Prisen. Den gik i år til Lego, som vandt foran de to andre nominerede kæder, Lidl og butikskæden Søstrene Grene.

MMM Prisen går til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft betydning for detail- og/eller engroshandlen i Danmark.

Fremragende service
I juryens begrundelse for at tildele Nespresso prisen Årets kundeoplevelse hedder det, at Nespresso, der har butikker i mange lande, bl.a. Danmark, tilbyder den totale kundeoplevelse og et stramt butiksdesign. Butikkerne er kendt for at yde en fremragende service, og Nespresso har således været med til at sætte nye standarder for detailhandel.

Flere kæder i dagligvarehandlen var nomineret.

I Scream Ice Cream uge 42 2017

Spar var nomineret til Berlingskes Detailhandelspris, og her blev vinderen byggemarkedskæden Stark.

Rema 1000 var nomineret til prisen Årets omnichannel, hvor vinderen blev online møbelkæden Bolia.

Retail Entrepreneurship Prisen gik til Morten Strunge, der bl.a. er kendt for e-bogssuccesen Mofibo og teleselskabet Plenti, og her var Too Good To Go også nomineret. Too Good To Go er en onlineplatform dedikeret til at reducere madspild.

Annonce : Få foden under eget bord som SPAR købmand
bool(true) bool(false)
DEL
Forrige artikelNethandel smitter af på salget i butikker
Næste artikelInnovation skaber bedre indtjening
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.