Nemlig.com udvider med nonfood

Nemlig.com udvider sortimentet til også at gælde nonfood fra store mærkevareleverandører

Nemlig.com vil efter sommerferien sælge måltidskasser til kunderne. Foto: Nemlig.com

Den aarhusianske mangemilliardær Anders Holch Povlsen investerede i sidste måned 350 mio. kr. i online supermarkedet nemlig.com.

Den store kapitalindsprøjtning skal ikke kun bruges på at udvide Nemlig.com geografiske dækningsområde, men også på at udvide sortimentet med nonfood.

I sidste uge begyndte online supermarkedet at sælge skønhedsprodukter fra L’oreal og den danske engrosvirksomhed Fritz Schur Consumer Product, der med mærker som Heat Beads, Rösle, BarrelQ og Nature vil teste salg af grilludstyr på nemlig.com.

– Selv om vi breder os til nye produktgrupper, skal dagligvarehandel stadig være rygraden i nemlig.com, og vores målgruppe er fortsat de mange forbrugere, især børnefamilier, der ønsker at gøre hverdagen nemmere, udtaler adm. direktør Stefan Plenge til Børsen.

Foruden skønhedsprodukter og grilludstyr sælger nemlig.com blandt andet også legetøj og isenkram fra store producenter som Brio og Fiskars, fremgår det af hjemmesiden.

Derudover har nemlig.com også cirka 30 bøger på lager, hvor kunderne lige nu blandt andet kan forudbestille den femte bog i Millennium-serien “Manden der søgte sin skygge” med udgivelse 7. september.

DEL
Forrige artikelMeny vil have flere kunder til hverdag
Næste artikelHøgsted vil samle kæder under Coop-brand
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.