Nemlig.com kaster sig over måltidskassemarkedet

Onlinesupermarkedet udvider forretningen og kaster sig efter sommerferien ind i kampen på markedet for måltidskasser

Nemlig.com vil efter sommerferien sælge måltidskasser til kunderne. Foto: Nemlig.com

Markedet for måltidskasser er igennem flere år vokset eksplosivt med to-cifrede vækstrater.

Nu melder onlinesupermarkedet Nemlig.com sig ind på markedet og vil efter sommerferien tilbyde fleksible måltidskasseløsninger til kunderne uden abonnement og med levering alle ugens syv dage.

I Københavns-området vil Nemlig.com levere måltidskasser inden for fire timer, samme dag som kunderne bestiller kassen, mens man i resten af landet kan levere dagen efter, kunden har afgivet sin bestilling.

Fleksibel løsning

– Måltidet er et vigtigt samlingspunkt for mange familier, og vi ved, at cirka 15 procent af alle vores kunder i dag allerede benytter sig af en måltidskasseløsning. Men vores kunder efterspørger en mere fleksibel løsning, hvor de kan til- og afmelde måltidskassen samt justere antallet af personer, der skal være mad til osv. med kort varsel. Og lige så vigtigt, at de sammen med Måltidskassen kan få alle deres andre dagligvarer leveret lige til døren, når det passer dem. Med vores Måltidskasse sætter vi kundernes ønsker i forreste række, siger stifter og adm. direktør Stefan Plenge i en pressemeddelelse.

Stefan Plenge ejer Nemlig.com sammen med majoritetsejer Anders Holch Povlsen.

Tidligere på året fortalte Stefan Plenge, at Nemlig.com i dag har rundet en milliard kr. i omsætning.