Myterne om fuldkorn skal afskaffes

Kampagne fra Fuldkornspartnerskabet skal give forbrugerne mere viden om fuldkorn

Foto: Fuldkornspartnerskabet

Ifølge en ny undersøgelse fra YouGov ved danskerne ikke nok om fuldkorn. F.eks. ved kun 39 pct., at havre indeholder fuldkorn og en femtedel tror fejlagtigt, at solsikkekerner kan betegnes som fuldkorn.

Men det vil Fuldkornspartnerskabet nu lave om på med en kampagne, der skal rydde op i...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelDagrofa sælger sine vækstmotorer
Næste artikelDagligvarebranchens største udfordrer
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.