Morgenmad indtages i en ruf

Det moderne forbrugsmønster stiller store krav til producenter og butikker.
Her oplever man, at hurtig og nem morgenmad hitter.
Hos Arla genkender man tendensen. Her oplever man et stort salg af morgenmadsprodukter, som er velegnede til et hurtigt måltid alene.
- Vi kan se, at produkter som yoghurt og skyr er overordentligt populære hos forbrugerne, siger yoghurtchef hos Arla, Mette Schacht Færch, i en pressemeddelelse.
Vigtige faktorer For forbrugerne er det afgørende, at morgenmaden ikke må kræve lang forberedelse for at smage godt, og at det ikke tager lang tid at spise.
- Det er faktorer, der er meget afgørende for, hvilke morgenmadsprodukter danskerne smider i indkøbskurven, siger hun.
En ny undersøgelse af danskernes morgenmadsvaner, foretaget af analysebureauet Norstat for Arla, viser, at 57 pct. af danskerne bruger kun fem minutter på at spise morgenmad, og at 72 pct. ser tv eller tjekker mail, mens de spiser morgenmad.
Kun seks pct. spiser morgenmad sammen med hele familien.
72 pct. af danskerne ser tv eller tjekker mail, mens de spiser morgenmad.
"UNDERSØGELSE FRA NORSTAT"

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis