Matas under voksende pres

Den danske butikskæde presses af supermarkeder, butikskæden Normal og nu også den franske kosmetikgigant Sephora.

I foråret 2018 åbner den franske kosmetikgigant Sephora en ny flagskibsbutik i det centrale Aarhus. Foto: Sephora

Matas kæden bliver sat under forstærket pres af ekspansive konkurrenter.

Matas har længe ligget i direkte konkurrence med supermarkederne, men i de senere år oplever branchen, at priserne rasler ned.

Priskonkurrencen tog fart, da Normal-kæden gjorde sit indtog på markedet i 2013, og nu...

DEL
Forrige artikelDe er nye på ledelsesgangen
Næste artikelPas godt på baglandet
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.