Matas-direktør præsenterer nyt vækstteam

Topchef Gregers Wedell-Wedellsborg har nu sat det ledelsesteam, der skal sikre den vækst, Matas stiler efter

Topchef i Matas,Gregers Wedell-Wedellsborg, Foto: Matas

Matas offentliggjorde den 30. maj den vækststrategi, som skal vende de seneste års udvikling, hvor Matas har oplevet stagnerende omsætning og vigende indtjening.

Derfor har Matas-topchef Gregers Wedell-Wedellsborg sat et nyt direktør-hold, der skal sikre virksomheden fornyet vækst.

51-årige Søren Thomsen er ansat som ny salgs- og driftsdirektør. Han tiltræder den 1. august. Søren Thomsen kommer fra en stilling som Director of Scandinavia i den kapitalfondsejede kæde, Hunkemöller.

47-årige Lise Ryevad er ansat i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør fra 1. oktober. Hun kommer fra en stilling som salgs- og marketingdirektør i Københavns Lufthavne A/S og får blandt andet ansvar for indkøb, marketing og Club Matas.

Den nuværende salgsdirektør Katrine Benthien tiltræder 1. august et nyt job som udviklingsdirektør med ansvar for blandt andet Matas’ nye butikskoncept, logistik og nye vækstinitiativer.

Samtidig siger Matas farvel til indkøbsdirektør Stig Nielsen med udgangen af juni.

Storstilet investeringsplan

– Vi har netop præsenteret vores nye strategi, og nu er holdet sat. Næste opgave er at få strategien til at leve til glæde for vores kunder. Med Søren Thomsen og Lise Ryevad på holdet får vi dyb kundeforståelse, indædt resultatorientering og klart lederskab. Begge to kommer med den særlige kombination af ordentlige værdier og højt drive, der skal til for at skabe langsigtet vækst i Matas, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. direktør i Matas, i en pressemeddelelse.

Over de næste fem år investerer Matas omkring 600 mio. kr. i at forny og omstille forretningen.

Det er det største investeringsprogram i Matas’ historie.