Maggi skaber vækst for Nestlé

Potentiale for flere produkter under Maggi-navnet i Danmark.

Maggi er meget mere end de klassiske bouillonterning. Foto: Nestlé

Nestlés kendte varemærke Maggi har en del af æren for, at fødevarekoncernen kan fastholde sin salgsvækst.

Nestlé-koncernen, der er verdens største fødevarevirksomhed, omsatte i årets første ni måneder for 420,8 mia. kr. og havde en organisk vækst på 2,6 pct. Nestlé Danmark offentliggør kun årsregnskab, men ifølge selskabet fastholder man også sine salgsmål for 2017.

På det danske marked er væksten bl.a. skabt med Maggis genkomst i de danske butikker. Maggi har i de senere år været repræsenteret med den klassiske bouillonterning, og den er nu suppleret af en række nye produkter.

– Forbrugere og kunder er glade for at få Maggis mange variationer på markedet. Vi har også valgt at markedsføre Maggi-pastaretter. Vi har et stort Maggi-sortiment i andre europæiske lande, og vi ser et potentiale for yderligere produkter i Danmark, siger landechef Henriette Sonne-Schmidt, Nestlé Danmark.

I Danmark mærker Nestlé også et boom i salget af kondenseret mælk, som bl.a. er blevet kendt efter et Brdr. Price-program i tv for et par år siden.

Inden for kaffe bliver en anden gammel kending, Nescafé Gold, ved med at vokse i salg.

DEL
Forrige artikelBestil en medarbejder via nettet
Næste artikelDen ukronede kejser af dansk dagligvarehandel
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.