Magasin vinder på omnichannel

Danskernes stigende optimisme smitter af på forbruget i stormagasingruppen Magasin. For sjette halvår i træk oplever Magasin en
profitabel salgsfremgang af
bl.a. modetøj og eksklusive mærkevarer.
Magasin oplever i stigende grad, at dens satsning på både de fysiske stormagasiner og en aktiv tilstedeværelse online giver pote.
I første halvår af regnskabsåret 2014/15 er Magasins omsætning steget med knap 10 pct. i forhold til samme periode året før. Væksten er sket bredt over alle forretninger og kategorier, og især har Magasin taget markedsandele inden for kosmetik, sko og tasker, de
har fået flere kvadratmeter
og nye koncepter.
- Kundernes mentalitet er markant ændret i forhold til
under finanskrisen. Vi kan
se, at events og oplevelser trækker kunderne til. Det er ikke længere kun tilbudsskilte og lavpris, som får danskerne ind i butikkerne, siger økonomidirektør i Magasin, Peter Fabricius, i en pressemeddelelse.
Ændret adfærd
Han siger, at kunderne har ændret adfærd i forhold til tidligere, og derfor er Magasin en helt anden forretning end tidligere.
- Et højt serviceniveau, hvor vi møder kunderne i butikken, er en af konsekvenserne. Øget fokus på internetsalg er et andet. Desuden har vi brugt mange penge på at modernisere butikkerne, og det belønner kunderne, siger han.
Magasin har vundet også kunder ved at have et populært loyalitetsprogram, som sikrer dialog med kunderne og oplevelser og events i butikkerne, der suppleres af fokus på onlinesalg.
"Vi kan se, at events og oplevelser trækker kunderne til."
PETER FABRICIUS, MAGASIN

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis