Mærkevaresalg uden filter

Leverandører går online for at sælge direkte til  forbrugerne for at vise det brede sortiment og for at vride sig fri af pristrykket.

Hos Føtex har man sænket priserne på mere end 3.000 dagligvarer siden september sidste år. Ligeledes har Coop sænket priserne på ca. 1.000 basisvarer på tværs af koncernens kæder. Arkivfoto: Henrik Frudkjær

Den nært forestående start på den nye netbutik Shobr bliver en af årets helt store nyskabelser i dansk dagligvarehandel. Selv om lanceringen af Shobr er nært forestående, er hele projektet omgærdet af tavshed. Mens branchen venter på at se den nye netbutik i funktion, stiller mange sig...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelLandsbybutikker kan få nyt liv
Næste artikelLeverandører satser på online
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.