Mærkevarer taber igen terræn til private label

Nu sidder kædernes egne mærker på hver tredje vare, som bliver solgt i supermarkederne. På fire år er omsætningen steget 2,5 mia. kr.

Coops Änglamark er blandt de mest kendte og profilerede private label i dansk dagligvarehandel. Illustration Ulrik Samsøe Figen

Supermarkeder og discountbutikker herhjemme sælger stadig flere varer i deres egne mærker som Änglamark, Budget, First Price eller Rema 1000.

Ifølge den seneste opgørelse fra den internationale producent-organisation af de såkaldte private label-varer, PLMA, udgjorde de sidste år tæt på...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelMænd handler lokalt og kvinder går i Irma
Næste artikelNetto åbner ny butik i Esbjerg
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.