Mærkevarer skal gøre Kiwi størst i Norge

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen Jan-Paul Bjørkøy, Kiwis norske topchef, fulgte også Kiwis udvikling her i Danmark, hvor den nu forhenværende Kiwi-direktør Carsten Hansen lytter til ham ved en butiksåbning. I hjemlandet går det væsentligt bedre.

Det er lidt den omvendte verden: I Danmark slår franchisekæden Rema 1000 alle de nærmeste konkurrenter på væksten, mens Kiwi har givet op. Men i de to lavpriskæders fælles hjemland Norge er Rema nu gået så meget tilbage i år, at en ekspanderende Kiwi- kæde kan være på vej til at overtage tronen som landets største.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelNetto efterlyser endnu mere økologi
Næste artikelMærsk sælger de sidste aktier i Dansk Supermarked
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.