Madeliten og det tavse flertal

Livsstilseksperten Anne Glad afdækker den madkultur, der styrer indkøbsturen for flertallet af danskerne.

Stærke mærkevarer, tilbudskulturen og et pres på tiden styrer danskernes valg af fødevarer. Arkivfoto: Euroshop

Danskerne er kendt langt uden for landets grænser for restauranter i verdensklasse, og medierne bugner af artikler om passionerede foodies, der spiser palæokost, får råvarerne leveret i dogmekasser, nyder brød bagt på egen surdej og øl og spiritus fra små lokale producenter med sans for kvalitet og håndværk.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelCoop vil tiltrække kunder med en kreativ legeplads for idealister
Næste artikelInco kan være på vej til Sverige
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.