Mad på nettet rykker hos svenskerne

Den største udfordring er, at forbrugerne vil mærke varerne, inden de køber dem.

ICA er en af aktørerne på det svenske dagligvaremarked, der har en stigende omsætning i online-salg. Foto: ICA

Selv om salget af fødevarer på nettet i Sverige fortsat kun udgør en lille del af det samlede fødevaresalg, sker der dog en vækst i markedet. Fødevaresalget online udgør nu 4,1 pct. af det samlede salg, fremgår det ud de seneste tal fra Svensk Digital Handel.

I 2014 udgjorde nethandlen...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelUng it-ingeniør vendte Skousen
Næste artikelSkousen vil kapre konkurrent-butikker
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.