Måltidsmarkedet fortsætter eksplosiv vækst

De næste ti år vokser måltidsmarkedet med 20 pct., lyder det i prognose fra Retail Institute Scandinavia

Forbrugernes stigende lyst til at spise ude og handle dagligvarer over nettet, giver dagligvarekæderne oplagte muligheder for at hente vækst udenfor det traditionelle dagligvaremarked. Foto: Henrik Denman

Fremtidsprognoser skal alle tages med forbehold. En ting er alle aktører i og omkring dagligvarebranchen dog ret enige om.

Væksten i den traditionelle dagligvarehandel forbliver de kommende år ganske begrænset, hvorimod det marked, vi her på Dansk Handelsblad har døbt måltidsmarkedet og...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelVarehuse i medvind
Næste artikelEt vækstfuldt 2018
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.