Måltidsmarkedet fortsætter eksplosiv vækst

De næste ti år vokser måltidsmarkedet med 20 pct., lyder det i prognose fra Retail Institute Scandinavia

Forbrugernes stigende lyst til at spise ude og handle dagligvarer over nettet, giver dagligvarekæderne oplagte muligheder for at hente vækst udenfor det traditionelle dagligvaremarked. Foto: Henrik Denman

Fremtidsprognoser skal alle tages med forbehold. En ting er alle aktører i og omkring dagligvarebranchen dog ret enige om.

Væksten i den traditionelle dagligvarehandel forbliver de kommende år ganske begrænset, hvorimod det marked, vi her på Dansk Handelsblad har døbt måltidsmarkedet og...

DEL
Forrige artikelVarehuse i medvind
Næste artikelEt vækstfuldt 2018
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.