Lokale producenter går egne veje

Danskerne køber flere lokale fødevarer, men mange producenter ønsker flere salgskanaler end blot de store kæder

Foto: Sydvestjyske Smagsoplevelser

Interessen for lokale fødevarer vokser over hele landet. Indtil videre har lokale producenter primært haft to salgskanaler – enten egne butikker eller de store dagligvarekæder. Den nye online handelsplatform smagdanmark.com giver lokale producenter en markedsplads, hvor de kan forhandle deres produkter direkte med kunder i hele landet. Muligheden for at sælge mere online vil øges betragteligt, når smagdanmark.com indgår et samarbejde med FødevareDanmark, som organiserer små og mellemstore fødevarevirksomheder.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelNyt samarbejde om lokale fødevarer
Næste artikelMinister serverer koteletter med hjerter
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.