Lidls kontorfolk i praktik i butikken

Praksisdagen er en del af Lidls HR-strategi

HR-chef Sine Dolberg Foto: Helle-Karin Helstrand

En bedre kommunikation mellem Lidls medarbejdere på hovedkontoret og i butikkerne, vidensdeling og ikke mindst en øget kundetilfredshed er hovedformålene, når de administrative medarbejdere skifter kontorstol og telefon ud med bakeoof-ovne og kasseapparater.

Praktikdagen er en del af Lidls HR-strategi, og kontorfolkene skal ud i butikkerne mindst en gang om året, skriver Lidl i en pressemeddelelse.

Head of HR for Lidl, Sine Dolberg, forklarer:

”Det, vi opnår gennem praksisdagen, er et styrket samarbejde på tværs af butikkerne og afdelingerne på hovedkontoret og i regionerne. Praksisdagen danner derved grobund for vidensdeling og erfaringsudveksling i hele virksomheden, og er dermed med til at sikre, at vi lykkes i Lidl. Herudover, tror jeg, det er sundt for os alle at komme ud og opleve, hvordan dagligdagen er i vores kerneforretning – nemlig butikkerne.”

DEL
Forrige artikelDagrofa tester fremtidens butik
Næste artikelDanskernes grænsehandel med nydelsesmidler falder
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.