Lidl vil angribe markedet med nyt city-koncept

Lidl vil tredoble antallet af butikker i København over de kommende år. Et nyt city-koncept skal tage kampen op med konkurrenterne

Lidls topchef Dirk Fust (t.v.) og ejendoms- og udviklingsdirektør Mads T. Nielsen (i midten) vil speede op i antallet af nye butikker. Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

I løbet af de seneste fem år har Lidl kun åbnet 12 nye butikker i Danmark, og det erkender Lidls top, er alt for lidt.

Derfor har adm. direktør Dirk Fust sammen med ejendoms- og udviklingsdirektør Mads T. Nielsen sat sig for at speede kraftigt op for kædens ekspansion, og frekvensen for nye butikker vil for alvor accelerere med udgangen af 2018.

Torsdag den 31. august åbnede Lidl sin seneste butik i Danmark i Frihedens Butikscenter i Hvidovre, kædens butik nummer 108 i Danmark.

Resten af artiklen
er kun for vores abonnenter.

Bliv abonnent