Lidl i Tyskland får Fairtrade-prisen

Den tyske discountkæde har samarbejdet om Fairtrade-produkter siden 2006

Lidl i Tyskland begyndte allerede i 2006 at markedsføre egne Fairtrade-mærkede produkter. Foto: Fairtrade

Den tyske discountkæde Lidl, der er en af Europas største dagligvarekæder, har modtaget Fairtrade-Prisen 2016. Prisen blev uddelt sammen med en række andre Fairtrade-priser for nylig i Berlin.

Som den første tyske kæde begyndte Lidl allerede i 2006 at markedsføre egne mærker, der var...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelCoop udvider test af betalingsapp
Næste artikelNettos guldæg rammes hårdt
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.