Lidl øger svensk ekspansions-tempo

Den internationale discountgigant Lidl vil nå 200 butikker i Sverige i 2020 - og 300 på længere sigt

Foto: Lidl, Sverige

I Sverige har discount-fænomenet stadig kun nået kravle-stadiet. Trods 15 år med Dansk Supermarkeds Netto og næsten lige så mange med tyske Lidl er markedsandelen for discount endnu ikke nået op på de første 10 pct.

Men nu har de to dicountkæder på stort set samme tid besluttet at...

DEL
Forrige artikelGode penge i øllebrød og drys
Næste artikelAldi flerdobler britisk butiksmål
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.